Best Practics van Nederland: werkplezier gaat omhoog …

Best Practics van Nederland: werkplezier gaat omhoog …

Het vervangingsfonds van het Primaire Onderwijs heeft het idee van School in Balans om WERKPLEZIER in het basisonderwijs te vergroten, beloond als ‘best practics’ van Nederland en daar zijn we best trots op. Zo hebben we bijvoorbeeld aan alle PO-scholen binnen GPO West Nederland een workshop over werkplezier gegeven.

Eigenlijk hebben we het ook niet over werkplezier … alsof dat er niet is. Natuurlijk is er werkplezier maar het begint bij de kern: hoe kijk jij tegen werken in het onderwijs aan en wat moet je anders doen om meer eigenaar over jezelf te zijn. Uit liefde voor ons onderwijs werken hard, soms te hard, voelen ons zeer verantwoordelijk en pakken vaak alle ‘eigenaarschap’ van kinderen af; we maken ze afhankleijk van ons en dát kost energie… verloren energie en dan voelen andere werkgerelateerde aspecten als werkdruk … maar feitelijk is dát het niet.

Daarnaast geven we aan individuele scholen in heel Nederland in company training, studiedagen over dit thema. We hebben heldere ideeën en ALTIJD praktijk gericht. Na deze bijeenkomst gaan mensen ‘fluitend naar school en huis…..’.
We koppelen theorie aan de praktijk, gaan buiten geëffende paden denken en weten het beste van elke leerkracht naar boven te halen.