Coaching MT en individuele leerkrachten/docenten

Coaching MT en individuele leerkrachten/docenten

School in Balans luistert, denk na, is kritisch, weloverwogen, komt met (wetenschappelijke) inzicht, is empathisch, ontwikkelt modellen en is in het verleden beloond als ‘best practics’ van Nederland en daar zijn we best trots op. We zijn heel praktisch en doelgericht. We helpen je NIET: je moet het zelf doen. We denken samen, groeien samen en bloeien samen. Daar staan we voor!

Eigenlijk hebben we het over werkplezier …. Dat begint bij de kern: hoe kijk jij tegen werken in het onderwijs aan en wat moet je anders doen om meer eigenaar over jezelf te zijn. Uit liefde voor ons onderwijs werken we hard, soms te hard, voelen ons zeer verantwoordelijk en pakken vaak alle ‘eigenaarschap’ van leerkrachten, leerteams, commissies én kinderen af; we maken ze afhankleijk van ons en dát kost energie… verloren energie en dan voelen alsof we de grip kwijtraken, inefficient werken wat ten koste gaat van kwaliteit….

We zijn ook confronterend, kruipen in de huid van een ander, spiegelen, zijn hard in de boodschap en zacht voor de mens. We gaan voor inzicht in gedrag en gaan dat benoemen. We hebben heldere ideeën en ALTIJD praktijk gericht. We gaan zorgen dat je weer ‘fluitend naar school én huis gaat’.
We koppelen theorie aan de praktijk, gaan buiten geëffende paden denken en weten het beste van elk MT-leerteams-commissies-leerkracht-leerling naar boven te halen.