TopOntdekkers doe je niet zomaar even!
Niet dat de methodiek moeilijk is maar het vraagt nu eenmaal een ander gedrag van leerkrachten: zij moeten gaan coachen en om dat te bereiken moeten de voorwaarden om de methodiek te gebruiken goed zijn. Als leerkracht wil je graag antwoord hebben en geven op verschillende vragen.
Welke vragen dan?
- Hoe zorg ik dat kinderen écht leren?
- Hoe werkt een plannings- en reflectiekaart?
- Hoe raak ik de kern- en leerdoelen?
- Hoe en wat registreer ik?
- Hoe organiseer ik mijn les?
- Hoe beoordeel ik de werkstukken?
- Hoe coach ik en waar let ik op?
- Hoe reflecteer ik?
- Hoe zorg ik dat eigenaarschap bij de kinderen worden vergroot?
- Hoe zorg ik dat leren plaatsvindt?
- Hoe haal ik het maximale uit het kind en mezelf?
- Hoe ……
Wat moet ik doen? Hoe moet ik het doen? Hoe werkt de methodiek écht? Wanneer zijn we als school tevreden? Wie is verantwoordelijk? …….
Inhoud
Onderwerpen die tijdens deze training kunnen worden behandeld, zijn afgestemd op drie aspecten, waarbij de rol van de leerkracht cruciaal is. Namelijk; Proces, Product en Presentatie. De nadruk komt óók te liggen op de 21e-eeuwse vaardigheden nieuwe stijl, verder te vinden onder ikbenik.online.
Hoe ziet de training eruit?
Tijdens de les TopOntdekkers van de leerkracht, komen wij in de klas kijken. We observeren, geven tips & tools en na schooltijd gaan we met het hele team de observaties bespreken, vragen beantwoorden en nieuwe actiepunten voor de volgende bijeenkomst afstemmen. Al ons ontwikkeld didactisch materiaal stellen we gedurende het traject beschikbaar. U hoeft GEEN studiedagen beschikbaar te stellen want in de klas gebeurt het ….
Bijzonderheden
Wij zijn het enige bureau in Nederland dat gespecialiseerd is in ‘TopOntdekkers’ en we worden aanbevolen door uitgeverij van TopOntdekkers ‘Onlineklas’ en schoolleveranciers.